mandag 1. juli 2013

Nå blir det varme

Hei på deg

Jeg har vært bortreist på langhelg, og i mellomtiden har det skjedd et og annet på hjemmefronten. Jeg sprang som et oljet lyn inn døra da jeg kom hjem for å se. Det første som møtte meg var min nye vedovn. Det er nesten slik at jeg gleder meg til vinteren bare for at jeg kan fyre i ovnen, men det er jo bare nesten ;) 




Min nye, lille ovn er fra Jøtul.




Oppussing av gamle hus byr stadig på nye utfordringer. Huset her hadde fyringsforbud da jeg kjøpte det, så jeg måtte få satt rør i pipen for å kunne bruke den. Det var selvfølgelig umulig å få helt ned, noe som resulterte i at uttaket måtte flyttes lengre opp, og brannmuren må derfor strekkes helt opp til taket. Er virkelig spent på hvordan sluttresultatet blir!






Som jeg nevnte, har jeg vært på tur. Da sier det seg nesten selv at jeg måtte stoppe på en brukthandel. Ble ikke noe stort, bare litt hvitt porselen til kjøkkenet + glass og to teskjeer i 40g. Alt til kr 10,- per stk utenom muggen som kostet kr 150,- 





Disse er fra Figgjo.



Gammel norsk mugge.



Her må det litt sølvpuss til.



Denne flotte håndbroderte duken fikk jeg til bare kr 20,-



1 kommentar:

  1. SÅ MASSE FINT
    Å BLIR DEILIGT Å FÅ FYRE MED VED TIL VINTEREN JA
    FIN UKE TIL DEG
    KLEM ELI:)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...