lørdag 15. desember 2012

Maleprosjektet FØR og ETTER


Maleprosjektet jeg nevnte i et tidligere innlegg er nå ferdig. Ble noen sene nattetimer, men det er alt verdt det nå. Som dere ser på bildet var det et gammelt hjørneskap jeg hadde stående på låven. Kjøpt på den lokale brukthandelen til 200 kroner. Skapet hadde en gul/hvit farge fra tidligere eiers oppussingsforsøk, masse skader og manglet maling inni.

 Skapet før:





















Skapet har nå fått seg en vask, et strøk grunning og to strøk maling i fargen bomull. Slik ble resultatet:



Skapet etter:
(advarsel, bilderas:)






Dørpynt fra julevennen min :D








På toppen av skapet står tre karafler kjøpt på diverse brukthandlere, en lyslenke fra IKEA og til høyre min mest kjære lysestake. Den kjøpte jeg en gang på den lokale brukthandelen til bare 30 kroner. Blir bare mer og mer glad i den :D





Disse er også gamle, kjøpt på to ulike loppiser. Ble så glad da jeg fant en til. Har lovet å bli flinkere å skrive hva jeg har betalt for det jeg legger ut, men hadde alt dette fra før, betaler ofte en pris for flere varer og husker dessverre ikke prisene på det meste. Sånn er det med den gullfiskhukommelsen :o/













Her ligger en stabel med pyntelaken. De fleste har flott blondekant, mellomverk og brodert monogram. Virkelig flott, gammelt håndarbeid. Har allerede brukt noen til å sy rullegardiner av. Det kan du lese om her.



 Dette flotte te-settet har jeg kjøpt på QXL. Av en eller annen grunn var det ingen som la inn bud, og jeg fikk det hele til 65 kroner!!!!!!!! Kupp eller hva? Finner ikke den eksakte alderen på settet, men har funnet produsenten og tror det er fra 40-tallet. Porselenskopper som er så tynne at lyset skinner gjennom de. 


Til slutt vil jeg legge med en link til den kreative naboen min som har blogget et fantastisk fint bilde av huset mitt. Virkelig verdt et besøk :D



3 kommentarer:


  1. Du har et veldig flott hus, skulle gjerne hatt et slik selv:) Og jeg liker også disse oppussingsprosjektene dine, men lurer på hva mannen i huset sier til all denne kreativiteten din? ;)

    Blir det for mye for ham? Her hos meg så tror jeg det blir for mye for dem jeg bor sammen med, men jeg får heldigvis ikke kjeft, bare litt sukking avogtil;) hihi (men mest på grunn av rotet jeg lager, ikke fordi jeg er særlig kreativ av meg da...)!

    Jeg hadde slike juletre-lys selv en gang, men så gir man dem bort, eller de forsvinner underveis et eller annet sted, og istedet så sitter man igjen med mye annet istedet. Jeg likte innholdet i skapet ditt, utrolig mange flotte ting inni der, og tekopp-settet skulle jeg gjerne ha hatt selv:)

    Kostet det virkelig bare kr.65,-? Var det inkludert frakt? Nydelig var det ihvertfall:) Håper du får brukt det også?

    Jeg tok en titt på gardinene dine også, og jeg er såååå enig med deg:) Det er noe fint med det å ha gardiner som ingen andre har, på samme som når det kommer til klær som man har sydd selv, - det vil si hvis man kan sy da... ;)


    Ønsker deg en riktig fin lørdag og søndag!!! Ja, imorgen er det visst 3. advent, ja....


    Klem, Maria:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg er alenemor for prinsessa mi og hersker i mitt eget "slott" :D Her er ingen som sier noe til hverken rot eller diverse prosjekter. Prinsessa synes tvert i mot det er spennende, "hva gjør du nå mamma"? He he....... :D

      Te-settet fikk jeg virkelig til 65 kroner. Måtte ut med porto, men fortsatt komisk billig, ikke sant? Det er et sett til 12 stk, men mangler en kopp da.

      Tenk nå er julen rett rundt hjørne! Gleder meg som et barn til å feire jul hjemme til meg selv for første gang. Vi får masse besøk på julaften så det blir litt livete her.

      Ha en fin dag
      Cecilie

      Slett
  2. Så fint skapet ble. Og så mye lækkert du har inni det. Ja, når det blåser på Søndre Helgeland, så merker vi det godt her på Krokå. Jeg syns likevel det er verdt det og kunne ikke tenke meg å flytte inn i sentrum. Ha en fin kveld.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...