torsdag 9. mai 2013

Grønn Marie


Heisann :D

Jeg har fått pakke i posten og MÅ bare vise det frem ;)
Det har seg slik at jeg samler på et fantastisk flott og gammelt servise som heter "Grønn Marie" og er fra Figgjo (Norsk). Det er produsert på 50-tallet og er i pastellgrønt og hvitt, med gullbord og gullkant rundt. Da det selvfølgelig ikke er i produksjon lengre, må en satse på å finne deler på diverse brukthandler og internett. Da jeg kom over en auksjon på QXL med 4 så og si ubrukte middagstallerkener, bare måtte jeg slå til.





Når en handler litt fra her og der, er det også ganske varierende pris. Tilstand er selvfølgelig alfa omega, men hvilken del du ønsker å handle har også noe å si. De delene av et servise som brukes mest, forsvinner selvfølgelig først og blir derfor både dyrt å kjøpe og vanskelig å få tak i.






Men med dette siste kjøpet kan jeg glede meg over at serviset mitt så og si er komplett til 12. Det har tatt meg noen år, men det er så absolutt vert det. Serviset blir oppbevart i et lite skap og brukt til finservise.







I dette skapet skjuler det seg også andre skatter, men det får vi ta en annen gang ;)








Det finnes selvfølgelig masse flere deler til dette servise, men føler jeg har det jeg trenger (selv om jeg nok ikke klarer å motstå dersom jeg skulle snuble over noe ;).

Sausnebb........






Suppeterrine med lokk.......







Serveringsfat i fire størrelser.......







Mugge, fløtemugge og sukkerkopp.......







Samt diverse boller, middagstallerkener, asjetter, suppetallerkener og frokosttallerkener.








Det var det. Samler du på et servise?


3 kommentarer:

  1. Veit dette er lenge siden... Jeg har flere tallerker og tefat som evt kan selges. Grønn marie

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Har du fortsatt deler til Figgjo Grønn Marie til salgs?

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...