onsdag 10. desember 2014

Lys og mørke



Hver årstid har sin sjarm. I vinterhalvåret, og spesielt rundt jul, har jeg ofte små lyskilder her og der for å lage det litt koselig. I mangel av dagslys etter arbeidstid, er det vanskelig å få tatt gode innebilder. Har derfor tenkt å vise frem litt lys i mørkret i dag.





I disse juletider er det litt lov å overdrive litt. Har derfor satt Telysestaken min på den gamle tredøren jeg fikk av pappa (se flere bilder her). Så tett på veggen tør jeg selvfølgelig ikke å ha levende lys. Har derfor satt i den typen telys som går på batteri. De "blafrer" litt og er derfor en god erstatning. Er ikke fult så gule som de ser ut på bilde heller.





I vinduet har jeg selvfølgelig adventssjerne. Har også fått opp julegardiner, så nå kjenner jeg julestemningen kommer snikende.












Selv en av potteplantene har fått eget lys.




Jeg har ommøblert litt til jul og satt et skjermbrett bak sofaen. Det har jeg igjen bombardert med lyslenke og glassfugler.




Ikke noe som får være der så lenge, men til jul var det greit med noe nytt.




















Slike glassfugler var typisk julepynt rundt ca år 1900. Er derfor litt ekstra stas siden huset mitt er fra samme tidsperiode. Jeg har dessverre ikke funnet noen av den antikke varianten, men tar fint til takke med disse her. Tror jeg kjøpte de på Jysk i sin tid.



Litt bordpynt med levende lys







Som du ser, lys både her og der. Skal ikke begynne å forklare hvor utfordrende det er å møblere en så smal stue. Det er akkurat tre meter over på kortsiden, og jeg føler alt blir "feil" uansett hva jeg gjør. Tror jeg må ta meg en surfe-runde i bloggeland. Kanskje jeg finner noe god inspirasjon :)





Til slutt vil jeg takke for besøket, og en spesiell takk til de som har lagt igjen så mange hyggelige kommentarer. Setter umåtelig stor pris på det :)





****




4 kommentarer:

  1. Så koselig du har det :-)

    SvarSlett
  2. Kjempekoselig med lys hos deg. Synes stua di ser veldig koselig ut og ikke feil møblert. Har hatt samme størrelsen på stue i mange år sjøl jeg. Koselig er det. Bodde i en gammel midtkammersbygning før og der var stua vår på samme størrelse. Der likte jeg meg godt. God julestemning er det absolutt hos deg nå.
    Klem fra Marit

    SvarSlett
  3. Her er jo stemninga i boks allerede, kjempekoselig! (",)

    SvarSlett
  4. Awesome work.Just wanted to drop a comment and say I am new to your blog and really like what I am reading.Thanks for the share

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...