lørdag 10. august 2013

Nytt både inne og ute


Her kommer siste nytt fra Dalmo (gårdsnavnet her). Har endelig funnet meg "nytt" spisemøblemang til nystua. Det jeg hadde ble litt for lite og jeg lagde meg en unnskyldning om at det heller ikke passet inn. Har lett en liten stund og fant til min store overraskelse et møblemang i eik til salgs på Facebook. La inn et bud på minstepris og jammen ble det ikke mitt. Bord, fire stoler og tre ileggsplater til den nette sum av kr. 1500,- At det går an å bli så tullete av hus, hjem og interiør. 








Vakker utskjæring på stolene......





......men trekket på stolene blir jeg nok å bytte ut. Var ikke helt min farge. Kommer sikkert et innlegg om det også etterhvert :)





Liker den buede vippen på føttene. Kjenner ikke alderen på dette settet, men en lokal møbelentusiast tippet at det er fra 30- eller 40-tallet.





Ellers begynner platten ute å ta form. Selve underlaget er ferdig, mens rekkverket har noe småtteri igjen. Håper det blir ferdig i morgen.








Det er forresten flere som gleder seg over den nye platten. Her sjekkes det om det går an å blåse såpebobler på den nye uteplassen ;)



1 kommentar:

  1. Wow , vart kjempe fint ;) Gler me te å kom å se !!!
    inger

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...