torsdag 25. april 2013

Fiskebenspanel


I dag har jeg "fått" fiskebenspanel i taket på den delen av stuen som var spisestue før. Det har jeg fra før i begge de andre to stuene og liker det veldig godt. Fortsatt mangler det lister og maling, men det kommer etter hvert. Tre er jo ganske levende slik at det kan være greit å la det bevege seg ferdig en stund etter det er kommet inn i varmen.





Her er et bilde av taket på TV-stuen der taket er ferdig. Tanken er å ha det samme på kjøkkenet der det også er takbjelker i taket. Liker idéen av å ha ting gjennomgående i hele huset for å skape en helhet. 







Ellers har jeg fått vasket alle flasken jeg fant i forrige uke. Ingen av de har etikett, men noen viser fortsatt tegn på hva de er brukt til.





Noen av flaskene har teksten NAF under. Noe jeg regner med er Norsk apoteker forening. Andre har bare tall eller firmanavn. Den mest interessange av dem var uansett denne flasken:





I henhold til Digital museum ble denne type flasker produsert mellom 1920 og 1940. Siden Sanasol startet sin produksjon i 1933, regner jeg med at flasken er fra denne perioden. Finner også andre typer sanasolflasker med nyere dato som kan bekrefte det. Morsomt å ha, i hvertfall dersom du er en skrotnisse som meg :D






Får stadig spørsmål om jeg ikke er redd for alle "gjestene" jeg får med på kjøpet når jeg drar med meg så mye gammelt "skrot" hjem? Nå er ikke jeg av typen som er så redd for den slags. Det bør man kanskje ikke være dersom man kjøper et 100 år gammelt hus. Dessuten er jeg av den oppfatning at gamle spøkelser takler ikke moderne ting, en runde i oppvaskmaskinen så er de vekk. Har ikke merket noe til nå, og kan derfor anbefales :D




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...