onsdag 24. oktober 2012

Vindusfolie


Hei på deg :D
 
I dag kom pakken jeg har ventet på et par uker, hele veien fra Kina. Vindusfilm/vindusfolie som jeg skal bruke for å skjerme for innsyn til badet. En fin måte å få inn så mye dagslys som mulig. Nå gjenstår det bare å se om jeg får festet den på en pen måte :o/
 

 
 
Filmen er "frostet" med hvitt mønster. Den er ferdig med klister og festes ved å dra av beskyttelsesfolien bak. For å hindre luftlommer under filmen, fikk jeg et tips om å dusje ruten med litt såpevann. Du starter festingen fra midten og arbeider deg ut mot kantene. Når filmen er festet kan du stryke bort vann og luftbobler med en svamp eller børste. 
 
 
 
Filmen er nå festet. Det gikk relativt greit, men det blir ikke noe karrierevalg. Luft- og vannlommer forsvant lett som bare det. Problemet var egentlig å få festet filmen sånn noenlunde bent. Som dere ser av bildet har jeg en liten del av vinduet som ikke er foliert. Det er rett og slett for å kunne stille min egen nysgjerrighet dersom jeg skulle ønske å se ut av vinduet av en eller annen grunn mens jeg er på badet :D
 
 
 
Når vindusfilmen så er på plass, er det på tide å henge opp kappen jeg har kjøpt på Princess. Den var originalt på 2.50 meter, men med saks og symaskin har jeg nå to korte kapper i stede. Den flotte symaskinen er en arv fra min farmor. Det finnes sikkert nyere og bedre modeller på markedet, men denne gjør jobben så den har fulgt meg trofast i noen år. Etter utallige raseriutbrudd og banning, har vi nå kommet til en slags enighet. Jeg får nå til å sy det jeg vil, og maskinen blir derfor hengende med meg noen år til håper jeg.


 
Tadaaaaaaaaaa !!! Her er det ferdige resultatet :D
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Prøver desperat å skjule en "liten" detalj fra bildene. På grunn av plassparing og økonomiske prioriteringer, er den "lille detaljen" et 90x90 dusjkabinett foran deler av vinduet. Legger  derfor også med et bilde av hele vinduet. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Til slutt vil jeg vise de sjarmerende detaljene jeg har satt i vindusposten.
 
 
 

 
Det er et antikk reisesett fra 20-tallet. De ble kjøpt i en skinnveske med to slike reisesett i. Det andre er faktisk enda penere med sliping i glasset. Kommer sikkert tilbake til både vesken og det andre settet etter hvert.
 
 
 
 
Alle delene er gravert med monogrammet EL på lokkene. Et av mine favorittkjøp.
 
 
 
 
 
 

1 kommentar:

  1. Det ble så fint! Veldig smart med vindusfolie!
    Flaskene og reisesettet er til å dø før!! Nydelig!!

    Ønsker deg en fin helg videre!

    Klem fra Karen

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...